Weer veilig thuis

Na het afscheid op het CDTC afgelopen vrijdag, hadden we nog een heerlijk lang weekend om in Curaçao door te brengen. Zowel zaterdag als zondag zijn we naar de westkant van het eiland gereden. Zaterdag hebben we Joëlle Shete Boka laten zien. Daarna hebben we een hapje gegeten bij een tentje dat we zelf ook nog niet kenden. Hadden daar een fantastisch uitzicht over de zee, maar het eten viel een beetje tegen. Daarna doorgereden naar Karakter. Een van onze favoriete plekjes op het eiland, dat ons ook nu weer niet teleurstelde. Het beviel zelfs zo goed dat we ter plekken besloten om zondag i.p.v. een stranddag op Jan Thiel weer terug te rijden naar Karakter en nog wat langer van dat fijne plekje daar te genieten. 's Avonds nog heerlijk gegeten bij Chopsticks (sushi), een nieuwe ontdekking die we zeker gaan onthouden voor een volgende keer. Maandag hebben we het wat dichter bij het huis gehouden. We zijn nog even naar Willemstad gereden, we konden Joëlle natuurlijk niet naar huis laten gaan voordat ze de pondjesbrug had gezien. De rest van de dag nog lekker van ons eigen huisje en het zwembad genoten en de eerste spullen ingepakt.
Tussendoor bekeken we dat weekend ook de foto’s en filmpjes die we vrijdag van het CDTC hebben meegekregen (Hier een paar collages van deze foto’s, zo kunnen jullie ook nog een laatste keer meegenieten)

Dinsdag begon de terugreis. We werden om 11 uur al opgehaald omdat de taxi daarna ook nog een ander therapiegezin mee zou nemen. De terugvlucht is weer goed verlopen. Jileyna is de lange rit weer goed doorgekomen en heeft zelfs weer een paar uurtjes geslapen onderweg. Het was erg bewolkt dus we konden niet van het prachtige uitzicht genieten, al hebben we nog wel een mooie zonsondergang kunnen ontdekken vanuit de lucht.

Woensdagochtend kwamen we weer aan in Nederland. Niet bepaald een warm welkom met een dag vol stortbuien en geen momentje zon, maar toch is het fijn om weer thuis te zijn. Ook Jileyna is weer blij met al haar eigen spulletjes om zich heen en haar eigen bed. Al ligt ze daar voornamelijk in te spoken. Ze heeft flink last van de jetlag. Ze wordt na iets van twee uurtjes slapen wakker, gaat dan de rest van de nacht haar halve bed door en wilt ’s morgens bijna niet meer wakker worden. Gelukkig had ze gister nog een dagje rust. Vandaag is ze weer voor het eerst naar het kdc geweest. De basisschool had nog vakantie dus ze kon rustig beginnen. Toen ze eenmaal wakker was had ze er in ieder geval wel veel zin in. Ze liep vanmorgen al vaak naar de voordeur om te kijken of we al klaar waren om te gaan. Van de auto naar haar klas liep ze dan ook ontzettend goed mee. Ze had de pas er goed in en zette bijna het hele stuk haar rechtervoet ook goed plat neer op de grond! Zo fijn om te zien dat ze dit hier vanzelf ook weer verder oppakt. We zijn zo ontzettend trots op haar en staan te popelen om met iedereen om haar heen rond de tafel te gaan, zodat we met z’n allen ook met alle andere tips en adviezen aan de slag kunnen!