Tickets

Yes, het plannen is begonnen hoor en we zouden ons natuurlijk niet in zorgland bevinden als dit niet net even allemaal anders moet als anders..
Zo beginnen we bij de tickets, waar een ander even flink rondneust en aanbiedingen afwacht, moeten wij het zo spoedig mogelijk vastleggen zodat het CDTC weet dat we daadwerkelijk bij de therapie aanwezig kunnen zijn en zodat wij weten dat we alle hulpmiddelen die nodig zijn ook daadwerkelijk mee mogen nemen in het vliegtuig. De aanbiedingen kunnen we al snel vergeten en sterker nog er komen flink wat reserveringskosten bij, omdat we niet meteen onze tickets mogen boeken.
We moeten eerst telefonisch een reservering maken, zodat we daarna met het reserveringsnummer de benodigde toestemmingen aan kunnen vragen voor de voorzieningen. Wanneer we deze toestemming hebben ontvangen kunnen we de tickets pas definitief boeken. Gelukkig heb ik al een onbeperkt bellen abonnement dus over de telefonische wachttijden hoeven we ons niet druk te maken;)
KLM blijkt echter een hele fijne gesprekspartner, ja we moeten nou eenmaal toestemming hebben om Jileyna's rolstoel tot aan het vliegtuig mee te mogen nemen, ook moet er toestemming gevraagd worden voor de ruim 5 kg sondevoeding die in de handbagage mee moet (in het bagageruim kan het bevriezen), ook de voedingspomp en de koeltas met medicatie moet apart aangevraagd worden en tot slot haar spraakcomputer en de bijbehorende 4 accu's, maar dit nemen ze wel allemaal tegelijk in behandeling. Ook mogen we op medische gronden een extra koffer voor het ruim en een extra tas handbagage meenemen. En die reserveringskosten? Die verlagen we wel meteen naar € 10,- voor de gehele boeking mevrouw..en daar eindigt de service nog niet, ze denken ook meteen mee over wat voor ons de meest handige plek is om in het toestel te gaan zitten, laten me direct meekijken met een plattegrond van het vliegtuig zodat we samen de meest geschikte plekken uit kunnen zoeken. Twee dagen later bel ik weer even met costum care om te zien hoe het met onze aanvraag staat en of we onze reservering eventueel moeten verlengen, maar alles is al goedgekeurd. Haar medicatie bleek toch niet vooraf goedgekeurd te hoeven worden, dit regel je ter plaatse met een medisch paspoort en een verklaring van de arts. Al het andere is zowel op Schiphol als in Curaçao akkoord bevonden, dus ga meer weer snel bellen met de afdeling reserveringen om die mooie tickets definitief te boeken. Dat lieten we ons natuurlijk geen tweede keer zeggen dus meteen met de volgende afdeling gebeld waar we weer heel fijn geholpen werden en de tickets zijn nu rond, het avontuur kan echt beginnen...

Reactie plaatsen

Reacties

Lya
7 jaar geleden

Geweldig!!

Maak jouw eigen website met JouwWeb